
Elżbieta Benkowska
Reżyserka, scenarzystka oraz Przewodnicząca Koła Młodych SFP. Za swój dyplomowy film „Olena”, zrealizowany w Gdyńskiej Szkole Filmowej, otrzymała wiele nagród, w tym nominację do Złotej Palmy w konkursie filmów krótkometrażowych na 66. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes. Następnie wyreżyserowała pierwszą część filmowego tryptyku „Nowy świat”, wyprodukowanego przez Akson Studio. Za krótkometrażowy film historyczny „Siła oporu” w czerwcu 2024 roku otrzymała wyróżnienie jury na Krakowskim Festiwalu Filmowym. Obecnie pracuje nad swoimi pełnometrażowymi filmami: „Orunia 4ever”, za który otrzymała już Nagrodę Specjalną Script Pro, oraz „Boża łaska”, opartym na scenariuszu Joanny Didik. Doktorka nauk humanistycznych, aktywistka społeczna.

Ewa Hoffmann
Absolwentka matematyki finansowej. Z filmem związana od 2018 roku, jako członkini Zarządu Fundacji Bydgoskiej Kroniki Filmowej stale współpracuje z Marcinem Sauterem i Maciejem Cuske. Produkuje zarówno autorskie projekty, jak i współpracuje z firmami producenckimi. Posiada doświadczenie we współpracy z PISF, a także z platformami VOD. Producentka wykonawcza pełnometrażowego debiutu fabularnego Gabrieli Muskały Błazny. Członkini KIPA i SFP, wiceprzewodnicząca Koła Młodych Producentów KIPA.

Michał Hudzikowski
Zajmuje się promocją i dystrybucją festiwalową filmów. Menedżer ds. festiwali w IKH Pictures Promotion, właściciel firmy Hudzik Film. Absolwent Organizacji produkcji filmowej i telewizyjnej w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, gdzie po ukończeniu studiów przez kilka lat prowadził Biuro Promocji. W latach 2016–2023 odpowiadał za promocję i dystrybucję filmów Studia Munka SFP. Członek Europejskiej Akademii Filmowej oraz Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Mieszka w Warszawie.

Robert Kaczor
Dyrektor Działu Projektów Specjalnych Helios S.A., wcześniej m.in. kierownik kina Helios w Radomiu oraz zastępca dyrektora marketingu w Helios S.A. W ramach Działu Projektów i Edukacji realizuje ogólnopolskie inicjatywy, takie jak m.in. Kino Kobiet, Kino Konesera, Helios dla Dzieci, Maratony Filmowe, Helios Anime, Helios na Scenie czy Kultura Dostępna, a także projekty edukacyjne: Kino na Temat, Kino na Temat Junior i Akademię Filmową. Uwielbia pracę związaną z edukacją filmową, dobre kino art-house’owe oraz tworzenie zupełnie nowych formatów realizowanych w przestrzeni kinowej, w tym eventów kinowych. Jak sam podkreśla, interesuje go każda rozsądna i nowa opcja sprzyjająca rozwojowi kin w Polsce. Mieszka pod Radomiem.

Izabela Kiszka-Hoflik
Promotorka i producentka filmowa, specjalizująca się w międzynarodowej promocji polskiego kina. Właścicielka firmy IKH Pictures Promotion, zajmującej się sprzedażą zagraniczną i festiwalową obsługą filmów. Producentka takich tytułów jak Iluzja (reż. Marta Minorowicz), Święty (reż. Sebastian Buttny), Rave (reż. Łukasz Ronduda, Dawid Nickel) czy międzynarodowej koprodukcji Sanatorium pod klepsydrą (reż. Bracia Quay). W latach 2005–2017 związana z Polskim Instytutem Sztuki Filmowej – jako pełnomocniczka dyrektora ds. współpracy międzynarodowej i ds. produkcji filmowej, a także p.o. dyrektora PISF w 2017 roku. Wcześniej pracowała m.in. w TVP SA Agencji Filmowej oraz przy licznych festiwalach filmowych, takich jak Gdynia, Ale Kino!, Lato Filmów czy Warszawski Międzynarodowy Festiwal Filmowy.

Mateusz Mirocha
Absolwent kierunku operatorskiego w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego w Katowicach. Działa jako autor zdjęć i producent, realizując projekty fabularne, dokumentalne i reklamowe. Przez lata funkcjonowano w branży w ciągłym biegu – między setkami godzin na planach, zrywami kreatywności, a także przemęczeniem i zaniedbaniem zdrowia. Obecnie dąży się do bardziej zrównoważonego modelu pracy, w którym jakość, dobrostan psychiczny i fizyczny oraz radość z tworzenia są równie ważne jak efekt końcowy. Współtworzony jest dom produkcyjny BOSKO oraz Fundacja Edukacji i Sztuki, gdzie na pierwszym miejscu stawiani są członkowie ekipy – ich zdrowie, a przede wszystkim dobre samopoczucie.

Małgorzata Prociak
Producentka filmowa, kierowniczka produkcji, działaczka kultury, absolwentka filologii czeskiej na Uniwersytecie Wrocławskim oraz Wydziału Organizacji Produkcji Filmowej PWSFTviT w Łodzi. Zrealizowała wiele krótkometrażowych oraz cztery pełnometrażowe filmy dokumentalne nagradzane na festiwalach na całym świecie. W latach 2012-2025 związana z ZK Studio. Absolwentka IDFAcademy i Ex Oriente Films Workshop, stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, wiceprezeska Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych.

Sławomir Rogowski
Doktor nauk społecznych, absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW i studiów podyplomowych SGH. Adiunkt w Laboratorium Badań Telewizyjnych i Filmowych Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW, były kierownik tego laboratorium. Do 2024 roku wykładowca Wydziału Sztuki Mediów ASP w Warszawie. Specjalizuje się w problematyce finansowania mediów publicznych, zarządzania jakością w mediach i kulturze oraz filmu jako instrumentu komunikacji społecznej. Twórca i scenarzysta.

Marta Sochacka
Od 30 lat związana z dystrybucją filmów. Doświadczenie zdobywała m.in. w Dyskusyjnym Klubie Filmowym Uniwersytetu Warszawskiego, telewizjach HBO, Filmbox i Puls oraz w firmach dystrybucyjnych: Kino Świat, Monolith, Mówi Serwis i Film Media. Obecnie kieruje działem dystrybucji i marketingu w Mówi Serwis. Autorka pierwszego polskiego kompendium o dystrybucji – Dystrybucja: Pola monetyzacji i eksploatacja oraz scenariuszy filmowych, w tym Sami w domu (wkrótce w kinach). Prowadzi wykłady o dystrybucji filmów i seriali. Świadoma uczestniczka kluczowych zmian w branży – od rewolucji cyfrowej po erę AI.

Robert Sowa
Reżyser i producent filmów animowanych, autor projektów multimedialnych łączących animację z muzyką współczesną. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, gdzie kieruje Pracownią Filmu Animowanego. Twórca autorskich filmów animowanych, prezentowanych na prestiżowych festiwalach i pokazach w Polsce i za granicą – m.in. w Centrum Pompidou w Paryżu, MoMA w Nowym Jorku, Festival del Film w Locarno, CCCB w Barcelonie, a także w Rio de Janeiro, Londynie i Warszawie. Laureat licznych nagród i stypendiów artystycznych, w tym Stypendium Twórczego Miasta Krakowa oraz stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Współpracuje z Instytutem Sztuk Audiowizualnych UJ, Szkołą Filmową im. K. Kieślowskiego oraz uczelniami i instytucjami kultury na całym świecie. Wykładał m.in. w School of Visual Arts w Nowym Jorku, Institute of Art w Seulu i na Uniwersytecie Washingtona w Seattle. Juror wielu międzynarodowych festiwali filmowych. Członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich, ASIFA, Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych, Stowarzyszenia Producentów Polskiej Animacji oraz rad programowych Studia Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej i Muzeum Fotografii w Krakowie. Ekspert Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.

Anna B. Szczerbińska
Absolwentka Wydziału Aktorskiego Akademii Teatralnej w Warszawie, podyplomowej Szkoły Reportażu i Dokumentu przy Collegium Civitas oraz podyplomowego Wydziału Produkcji Filmowej i Telewizyjnej w Warszawskiej Szkole Filmowej, a także Studium Coachingu na Uczelni Łazarskiego. Dużo mówi, często mówi o mówieniu, ale przede wszystkim słucha. W latach 2007-2014 Marketing Manager magazynu „FilmPRO”. 2014-2024 – PR & Communication Manager w firmie Heliograf, a obecnie Koordynator Kreatywna Związku Zawodowego Filmowców. Od 2012 roku równolegle z pracą aktorską & PR-ową realizuje się jako trener i coach – także w branży filmowej, prowadząc szkolenia przygotowujące do pitchingów oraz szkolenia z obszaru komunikacji.

Joanna Tatko
Producentka kreatywna, konsultantka scenariuszowa, właścicielka firmy produkcyjnej BALANS. Absolwentka PWSFTviT w Łodzi, magister psychologii. Z branżą audiowizualną związana od 2009 roku. Ukończyła liczne kursy rozwojowe w Polsce i za granicą. Ma duże doświadczenie w realizacji filmów dokumentalnych oraz koprodukcji międzynarodowych. Filmy powstałe przy jej współpracy – m.in. Apolonia, Apolonia, Symfonia Fabryki Ursus, Bukolika, Styczeń, Autobiografia – były prezentowane na najważniejszych festiwalach, takich jak Venice IFF, Toronto IFF, IDFA, Hot Docs, DOK Leipzig, Locarno FF, Tribeca FF, Millennium Docs Against Gravity, Camerimage oraz festiwale w Gdyni i wielu innych w kraju i za granicą. Pełni funkcję przewodniczącej Komisji Produkcji Filmów Dokumentalnych w Polskim Instytucie Sztuki Filmowej, wykłada również przedmiot „scenariusz w filmie dokumentalnym” w PWSFTviT. Członkini EFA, EAVE, Stowarzyszenia Filmowców Polskich oraz Zarządu Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych.