Podczas 17. KAMERALNEGO LATA eksperci branży filmowej przedstawili młodym filmowcom zmiany zachodzące na rynku audiowizualnym. W programie znalazły się wykłady, warsztaty i debaty tematyczne.
Branża filmowa zmienia się dynamicznie, a stałe elementy w tej układance są rzadkością. Podczas SCRIPTMARKET.PRO, sekcji branżowej KAMERALNEGO LATA, eksperci przybliżyli uczestnikom realia produkcji filmowej w 2024 roku. Bogaty program wydarzenia dostarczył inspiracji i praktycznej wiedzy o najnowszych trendach w przemyśle audiowizualnym.
Sesja pitchingowa
Sesja pitchingowa, podczas której zakwalifikowani uczestnicy mieli okazję zaprezentować swoje projekty przed panelistami, okazała się nieocenioną wartością dla uczestników. Jakość pomysłów oraz ich potencjał rynkowy analizowali doświadczeni profesjonaliści: Aneta Hickinbotham, Anna Waśniewska-Gill, Ewa Hoffmann, Izabela Kiszka-Hoflik oraz Michał Hudzikowski.
Case Study: „Ultima Thule”
Jednym z najbardziej pouczających elementów tegorocznego programu było case study filmu „Ultima Thule”, które przeprowadzili twórcy filmu – Klaudiusz Chrostowski i Michał Rytel-Przełomiec. Produkcja, która powstała dzięki pracy czteroosobowego zespołu, stała się doskonałym przykładem tego, jak kreatywność i zaangażowanie mogą zastąpić rozbudowane zaplecze finansowe.
Wyzwania Edukacji Filmowej
Podczas sekcji branżowej poruszono także kwestię, która staje się coraz bardziej paląca: Czy polskie szkoły filmowe są w stanie przygotować swoich studentów do tworzenia produkcji audiowizualnych na miarę XXI wieku? Dyskusja, w której udział wzięli młodzi filmowcy oraz przedstawiciele czołowych polskich placówek edukacyjnych w branży filmowej: Milenia Fiedler, Anna Huth, Tadeusz Łysiak, Wojciech Marczewski, Kamil Przełęcki i Jerzy Rados, była gorąca, a odpowiedzi – zróżnicowane. Ostatecznie to pytanie pozostało otwarte – także dla Was.
Wykłady, dyskusje i debaty
Wśród omawianych przez wymienionych ekspertów tematów znalazły się też m.in.:
- debata scenarzystów, która skupiła się na wyzwaniach i szansach pisania scenariuszy dla platform streamingowych;
- dyskusja o terminie „producent kreatywny” – coraz częściej spotykanym stanowisku w strukturze produkcji filmowej;
- warsztaty o skutecznym przedstawianiu projektów, które podkreśliły, jak ważną rolę odgrywa dobra prezentacja;
Organizator: Stowarzyszenie FILMFORUM
Projekt „SCRIPTMARKET.PRO – networking młodej branży filmowej (5. edycja)” dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu własnego Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych: Rozwój Sektorów Kreatywnych.
Partnerzy branżowi: Stowarzyszenie Filmowców Polskich, Sekcja Młodych Producentów – KIPA, Mazowiecki Instytut Kultury i Mazovia Warsaw Film Commission