Przejdź do treści

ScriptMarket.Pro: Eksperci, Goście i opiekunowie Grup

Anna E. Dziedzic

Ekspertka PR z ponadpiętnastoletnim doświadczeniem w zakresie planowania i wdrażania strategii promocyjnych w branży filmowej. Obecnie Project Manager w Crew United, europejskiej platformie networkingowej dla filmowców. Przez ponad sześć lat zajmowała się promocją polskiej branży filmowej na rynku międzynarodowym w Film Commission Poland. Pełniła też funkcję rzeczniczki KFF, pracowała w studiu postprodukcji Fixafilm, w KIPA oraz w wytwórni filmowej Alvernia Studios.

Milenia Fiedler

Urodziła się w Łodzi. Absolwentka montażu na Wydziale Filmowym i Telewizyjnym Akademii Sztuk Scenicznych (FAMU) w Pradze. W roku 2005 uzyskała stopień doktora sztuki filmowej, a w 2009 – stopień doktora habilitowanego sztuki filmowej. Montażystka. Współautorka blisko dwustu pięćdziesięciu filmów fabularnych i dokumentalnych, seriali i spektakli Teatru Telewizji. Współpracowała m.in. z Andrzejem Wajdą (Katyń, Tatarak, Wałęsa. Człowiek z nadziei), Wojciechem Marczewskim (Czas zdrady, Weiser), Januszem Majewskim (Excentrycy, czyli po słonecznej stronie ulicy, Czarny mercedes), Bodo Koxem (Dziewczyna z szafy, Człowiek z magicznym pudełkiem), Jerzym Stuhrem (Obywatel), Krzysztofem Zanussim (Obce ciało, Eter, Liczba doskonała) i Filipem Bajonem (Panie Dulskie, Kamerdyner). Opiekunka artystyczna dokumentalno-fabularyzowanego filmu Powstanie Warszawskie oraz jego międzynarodowej wersji Warsaw Uprising w reżyserii Jana Komasy. Jest dwukrotną laureatką nagrody za montaż na FPFF w Gdyni za filmy Czas zdrady i Weiser. Za pracę przy tym drugim otrzymała także Orła. Nagrodzona Nagrodą Prezesa Stowarzyszenia Filmowców Polskich za najlepszy montaż filmu dokumentalnego Głos na KFF 2022. Od ponad dwudziestu lat związana ze Szkołą Filmową w Łodzi. Wykładowczyni w Katedrze Montażu na Wydziale Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej. W latach 2016–2020 kierowała katedrą. Opiekunka artystyczna kilkudziesięciu etiud studenckich. Od 2020 roku Rektorka uczelni. Członkini PAF i Europejskiej Akademii Filmowej.

Aneta Hickinbotham

Producentka filmowa, współwłaścicielka Aurum Film. Zdobywała doświadczenie produkcyjne przy takich filmach jak Pan Tadeusz (reż. Andrzej Wajda), Pianista (reż. Roman Polański), Troja (reż. Wolfgang Petersen) czy Monachium (reż. Steven Spielberg). Laureatka Złotych Lwów na FPFF w Gdyni 2016 za film Ostatnia rodzina (reż. Jan P. Matuszyński). Producentka nominowanego do Oscara Bożego Ciała (reż. Jan Komasa). Laureatka Srebrnych Lwów na FPFF w Gdyni 2021 za film Żeby nie było śladów (reż. Jan P. Matuszyński) oraz Złotych Lwów na FPFF w Gdyni 2023 za film Kos (reż. Paweł Maślona).

Ewa Hoffmann

Absolwentka matematyki finansowej. Z filmem związana od 2018 roku, jako członkini Zarządu Fundacji Bydgoskiej Kroniki Filmowej stale współpracuje z Marcinem Sauterem i Maciejem Cuske. Produkuje zarówno autorskie projekty, jak i współpracuje z firmami producenckimi. Posiada doświadczenie we współpracy z PISF, a także z platformami VOD. Producentka wykonawcza pełnometrażowego debiutu fabularnego Gabrieli Muskały Błazny. Członkini KIPA i SFP, wiceprzewodnicząca Koła Młodych Producentów KIPA.

Anna Huth

Absolwentka studium podyplomowego w Niemieckiej Akademii Filmu i Telewizji (DFFB) w Berlinie poświęconego rynkom dystrybucji filmowej. Ekspertka Kreatywnej Europy MEDIA w programie European Co-Development. Prowadziła zajęcia akademickie m.in. na Uniwersytecie Erfurckim oraz w DMJX w Kopenhadze. Od 2023 roku na Uniwersytecie Wiedeńskim w Austrii prowadzi przedmiot związany z dystrybucją filmów dokumentalnych. Od 2011 roku jest związana ze Szkołą Filmową im. Krzysztofa Kieślowskiego UŚ w Katowicach, gdzie pracuje w charakterze adiunkta. Przy wsparciu PISF rozwija projekty mające na celu pomoc studentom i absolwentom szkół filmowych i artystycznych w wejściu na rynek filmowy. Jej aktualne projekty to Student Film Market, film:lab oraz team4set.

Ilona Krupa

W Creative Europe Desk Polska odpowiada za wsparcie polskich profesjonalistów branży audiowizualnej aplikujących o granty z programu Kreatywna Europa, komponent MEDIA. Udziela informacji na temat dostępnych schematów dofinansowania, prowadzi szkolenia i konsultacje, organizuje wydarzenia mające na celu budowanie kompetencji polskich wnioskodawców i upowszechnianie rezultatów realizowanych projektów. Przed dołączeniem do CED Polska pracowała w Dziale Produkcji Filmowej i Rozwoju Projektów Filmowych w PISF.

Wojciech Marczewski

Wybitny reżyser i scenarzysta. Współtwórca Zespołu Filmowego TOR, współzałożyciel, dyrektor programowy i wykładowca Szkoły Wajdy, członek Polskiej i Europejskiej Akademii Filmowej. Uhonorowany dwukrotnie Srebrnymi Lwami Gdańskimi na FPFF – w 1979 roku za film Zmory, a w 1981 za Dreszcze. W roku 1990 otrzymał Złote Lwy Gdańskie za film Ucieczka z kina Wolność. Laureat Srebrnego Niedźwiedzia na MFF w Berlinie 1982. W 2002 roku jego film Weiser zdobył trzy Orły. W przeszłości pełnił funkcję wiceprezesa SFP, prezesa PFDKF oraz przewodniczącego Rady PISF. Współzałożyciel Mistrzowskiej Szkoły Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy (obecnie Wajda School & Studio). Był dziekanem Wydziału Reżyserii w The National Film and Television School w Londynie. Wykładał reżyserię w Polsce, Niemczech, Danii, Szwajcarii i Holandii. W 2001 roku uzyskał tytuł naukowy profesora sztuki filmowej. Pomysłodawca programu „30 minut”, realizowanego przez Studio Munka SFP. Za wybitne zasługi dla kultury narodowej oraz osiągnięcia w twórczości artystycznej został odznaczony Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski, a także Złotym Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis. Dwukrotnie otrzymał Nagrodę Ministra Kultury.

Kamil Przełęcki

Doświadczony kierownik produkcji i producent filmów fabularnych. Ekspert ekonomiczny PISF, wykładowca WSF, GSF oraz Szkoły Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego UŚ w Katowicach. Dyrektor Programowy Studium Producentów Audiowizualnych w Gdyni. Współautor wzoru kosztorysu filmu fabularnego i autor kosztorysu P&A dla PISF. Pomysłodawca pionierskich działań na rynku nowych mediów i VOD. Kierował produkcją takich filmów jak: Katyń, Zemsta, Wyrok na Franciszka Kłosa (reż. Andrzej Wajda), Statyści (reż. Michał Kwieciński), Barbórka (reż. Maciej Pieprzyca). Producent filmów: Król życia (reż. Jerzy Zieliński), Po prostu przyjaźń (reż. Filip Zylber), Plan B (reż. Kinga Dębska), Efekt motylka (reż. Jarosław Szmidt).

Jerzy Rados

Reżyser, fotograf i producent filmowy. Autor filmów dokumentalnych, wideoklipów, programów telewizyjnych i reklam, a także zbiorowych, pozowanych fotografii mieszkańców miast, grup etnicznych i zawodowych. Producent i koproducent wielokrotnie nagradzanych filmów fabularnych i dokumentalnych, laureat Galiona Gdyńskiego za film Gdynia. Moje miasto. Wykładowca akademicki, pomysłodawca i realizator Pomorskich Warsztatów Filmowych, współzałożyciel i wicedyrektor GSF, zarządzający Gdyńskim Funduszem Filmowym oraz projektami Gdynia – Miasto Filmu UNESCO, dyrektor Gdyńskiego Centrum Filmowego.

Michał Sadowski

Absolwent Szkoły Filmowej w Łodzi. Pełnił role producenta oraz montażysty przy różnych projektach filmowych i telewizyjnych, specjalizując się w kinie art house. Współprodukował nagradzane filmy, które zdobyły uznanie na międzynarodowych festiwalach w Clermont-Ferrand, Trieście i Krakowie, w tym Chleb i sól (reż. Damian Kocur), nagrodzony na MFF w Wenecji 2022. Często pracuje z debiutantami, co czyni jego ścieżkę zawodową szczególnie ciekawą, ponieważ pozwala odkrywać nowe talenty i eksperymentować z nowymi stylami.

Anna Waśniewska-Gill

Producentka i doktorantka Szkoły Filmowej w Łodzi. Członkini Europejskiej i Polskiej Akademii Filmowej. W 2023 roku dołączyła do Klaudiusza Frydrycha, tworząc studio produkcyjne Wonder X, w którym rozwija projekty fabularne. Przez ostatnie dziesięć lat zarządzała produkcją filmów fabularnych w TVN Warner Bros. Discovery. Jej dorobek obejmuje takie tytuły jak: film Doppelgänger. Sobowtór, serial 25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy (reż. Jan Holoubek), przeboje komediowe Podatek od miłości (reż. Bartłomiej Ignaciuk), Czarna owca (reż. Aleksander Pietrzak) czy Na twoim miejscu (reż. Antonio Galdamez Munoz).

Barbara Białowąs

Ukończyła filmoznawstwo na UŚ, reżyserię filmową i telewizyjną na WRiTV UŚ w Katowicach oraz program EKRAN w Wajda School. Autorka etiud krótkometrażowych: Ewka skacz! i nagradzanej Landryneczki. W ramach projektu „Rosja–Polska. Nowe spojrzenie” zrealizowała dokument w Rosji Moskiewska żona. Jej krótki film Moja nowa droga wygrał Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych Młodzi i Film 2009. W 2012 roku zrealizowała swój pełnometrażowy debiut filmowy Big Love. Współreżyserka trylogii 365 dni (Netflix) oraz współautorka scenariusza do pierwszej części serii. Stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska” oraz stypendystka SFP. W 2013 roku uczestniczyła w Berlinale Talents. Od roku 2012 wykładowczyni akademicka na UO, a od 2014 do 2018 na UWr. Od 2014 roku Prezeska Stowarzyszenia Kobiet Filmowców. Członkini Gildii Reżyserów Polskich.

Klaudiusz Chrostowski

Autor filmów fabularnych, dokumentalnych i teledysków. Ukończył University of the Arts London oraz Szkołę Filmową w Łodzi. Teledyskiem do utworu Katarakta Daniela Blooma zdobył nominację do Fryderyka za najlepszy teledysk roku. Jego pełnometrażowy film dokumentalny Call Me Tony  nagrodzono m.in. na: Międzynarodowym Festiwalu Filmów Dokumentalnych IDFA w Amsterdamie, Millennium Docs Against Gravity i ZagrebDox. Ponadto brał udział m.in. w DOK Leipzig, Docaviv czy Escales Documentaires. Jego debiut fabularny Ultima Thule zdobył m.in. Nagrodę dla najlepszego filmu mikrobudżetowego FPFF w Gdyni 2023, Nagrodę „Perspektywa” im. Jakuba „Kuby” Morgensterna dla najbardziej obiecującego debiutu 2023 oraz Jantara za reżyserię na Koszalińskim Festiwalu Debiutów Filmowych Młodzi i Film 2024.

Stanisław Drozdowski

Autor filmów fabularnych, dokumentalnych i teledysków. Ukończył University of the Arts London oraz Szkołę Filmową w Łodzi. Teledyskiem do utworu Katarakta Daniela Blooma zdobył nominację do Fryderyka za najlepszy teledysk roku. Jego pełnometrażowy film dokumentalny Call Me Tony  nagrodzono m.in. na: Międzynarodowym Festiwalu Filmów Dokumentalnych IDFA w Amsterdamie, Millennium Docs Against Gravity i ZagrebDox. Ponadto brał udział m.in. w DOK Leipzig, Docaviv czy Escales Documentaires. Jego debiut fabularny Ultima Thule zdobył m.in. Nagrodę dla najlepszego filmu mikrobudżetowego FPFF w Gdyni 2023, Nagrodę „Perspektywa” im. Jakuba „Kuby” Morgensterna dla najbardziej obiecującego debiutu 2023 oraz Jantara za reżyserię na Koszalińskim Festiwalu Debiutów Filmowych Młodzi i Film 2024.

Marek Jagielski

Urodzony w 1987 roku w Gliwicach. Absolwent Slawistyki na UW (ISZIP), WRiTV UŚ w Katowicach na kierunku reżyseria oraz uczestnik kursu Studio Prób w Szkole Wajdy. W zeszłym roku zakończył pracę nad pełnometrażowym filmem dokumentalnym realizowanym ze wsparciem PISF pt. 1953. Walka o nadzieję. Zdjęcia do filmu powstawały m.in. w Ukrainie i Rosji, a ważną rolę przy jego tworzeniu odegrał Daniel Olbrychski. Premiera odbędzie się na KFF. Wyreżyserował ponad osiemdziesiąt odcinków różnych seriali dokumentalnych, sformatował serial Rolnicy. Podlasie. W tej chwili przygotowuje kolejny film dokumentalny i pracuje nad scenariuszem debiutu fabularnego. Włada biegle czeskim, rosyjskim, angielskim.

Bartosz M. Kowalski

Absolwent szkół filmowych w Paryżu i Los Angeles. Autor nagradzanych dokumentów HBO Moja Wola oraz Niepowstrzymani. Zwycięzca konkursu scenariuszowego SCRIPT PRO 2014. Nominowany do Paszportów „Polityki” i nagrody Gildii Reżyserów Polskich. Jego debiut fabularny Plac zabaw miał premierę na MFF w San Sebastian 2016, wyróżniony został m.in. na festiwalach w Gdyni, Warszawie, Koszalinie, Londynie czy Melbourne. Współpracuje z platformą Netflix, dla której dotychczas zrealizował horrory W lesie dziś nie zaśnie nikt (dwie części) oraz Ostatnia wieczerza.

Michał Rytel-Przełomiec

Operator filmowy, absolwent Szkoły Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego UŚ w Katowicach. Studiował fotografię w ASP w Warszawie. Członek Koła Młodych SFP. Autor zdjęć do reklam, teledysków, filmów krótkometrażowych i fabularnych oraz kilkunastu pełnometrażowych dokumentów. Laureat m.in. Nagrody im. Jana Machulskiego, Premiers Plans Angers czy MFFK Żubroofka. Zadebiutował pełnometrażową produkcją Ultima Thule (reż. Klaudiusz Chrostowski), nagrodzoną na FPFF w Gdyni 2023.

Konrad Tambor

Absolwent filmoznawstwa i zarządzania kulturą oraz filologii polskiej. Współpracownik ZPR Media SA, zaangażowany w produkcję i promocję filmów i seriali, m.in. Nago.Głośno.Dumnie., 1953. Walka o nadzieję, Żony Podlasia, a także w development filmów fabularnych. Do 2022 roku związany z PISF, gdzie zajmował się międzynarodowymi koprodukcjami filmów fabularnych oraz mikrobudżetami. Wcześniej współpracownik SFP. Autor artykułów do „KINA”, „FilmPro”, „Focus on Poland”.

Walid Bekhti

Pochodzi z Saint Etienne we Francji. Ukończył prestiżową szkołę filmową La Femis w Paryżu, specjalizując się w produkcji filmowej. Po zdobyciu doświadczenia w firmach takich jak Alfama, Wild Bunch i Iconoclast założył wraz z rodzeństwem firmę produkcyjną MALFAMÉ, z siedzibami w Brukseli, Paryżu i Algierze. MALFAMÉ wyprodukowała ponad dwadzieścia filmów krótkometrażowych, trzy filmy pełnometrażowe oraz ponad dziesięć teledysków, a obecnie rozwija liczne projekty, w tym seriale i filmy fabularne. Ich najnowszy krótkometrażowy film Après le soleil (reż. Rayane Mcirdi) miał premierę na MFF w Cannes 2024 w sekcji Directors’ Fortnight.

Joyce Grech

Pracowała jako p.o. szefa Education 22 (edukacyjnego kanału telewizyjnego), szefa Malta Drama Centre i dyrektora wykonawczego National Book Council. Jest członkinią-założycielką Malta Film Foundation i była producentką wykonawczą oraz członkinią jury Malta Short Film Festival. Przez ponad dwadzieścia lat pracowała jako prezenterka medialna, reżyserka i producentka. Reżyserowała produkcje telewizyjne. Prezentowała również i produkowała programy radiowe w języku maltańskim i angielskim oraz udzielała się jako dziennikarka i krytyczka w gazetach i magazynach drukowanych. Ma doświadczenie reżyserki teatralnej i działała w branży wydawniczej. Była członkinią jury wielu festiwali muzycznych i filmowych.

Michał Hudzikowski

Zajmuje się promocją i dystrybucją festiwalową filmów. Menedżer ds. festiwali w IKH Pictures Promotion, właściciel firmy Hudzik Film. Absolwent organizacji produkcji filmowej i telewizyjnej w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego UŚ w Katowicach, gdzie po ukończeniu studiów przez kilka lat prowadził biuro promocji. W latach 2016–2023 odpowiadał za promocję i dystrybucję filmów Studia Munka SFP. Mieszka w Warszawie.

Eivind Myklebost Nordengen

Producent i dyrektor programowy Amandus Film Festival, największego festiwalu filmowego dla młodzieży i młodych filmowców w Norwegii. Uzyskał tytuł magistra w dziedzinie nauk o filmie i telewizji, a okazjonalnie pisze dla norweskich magazynów filmowych, takich jak „Montages” i „Z”. Wykłada zarządzanie projektami kulturalnymi w Inland University College, a wcześniej kierował Lillehammer Film Society i Norweskim Festiwalem Filmów Studenckich.