Przejdź do treści

„TOGETHER” MIĘDZYNARODOWE WARSZTATY FILMOWE: Opiekunowie

Piotr Dylewski

Przed podjęciem studiów reżyserskich w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego UŚ w Katowicach studiował psychologię. Obecnie pracuje jako reżyser filmowy w Warszawie. Z sukcesem wyprodukował swój debiut fabularny Zgniłe uszy, który zdobył nagrodę dla najlepszego filmu na Columbus International Film & Animation Festival 2020, Ultra Indie Award na Woodstock Film Festival 2020, Nagrodę dla najlepszego filmu zagranicznego na Breckenridge Film Festival 2020, Nagrodę za scenariusz na Koszalińskim Festiwalu Debiutów Filmowych Młodzi i Film 2019, a także Nagrodę im. Jana Machulskiego 2020 za najlepszą reżyserię.

Karim Kourani

Francusko-libański ekspert filmowy. Urodzony w 1994 roku w Bejrucie. Posiada licencjat ze sztuk performatywnych oraz magisterium z filmoznawstwa na Uniwersytecie w Grenoble. Jako wiceprezes stowarzyszenia Kinographe wspiera społeczność okołofilmową. Aktywnie przyczynia się do wymiany kulturalnej poprzez projekty Erasmus, łączące Grenoble i Polskę. Obecnie pracuje jako technik audiowizualny, wykorzystując swoją wiedzę w dziedzinie wizualnego opowiadania historii. Ponadto uczy na Uniwersytecie w Grenoble, dzieląc się swoją pasją i wiedzą z przyszłymi artystami i filmowcami. Dzięki zaangażowaniu zarówno w akademicką, jak i audiowizualną branżę pozostaje kluczową postacią w świecie sztuk performatywnych i kina.

Ania Morawiec

Scenarzystka, montażystka i reżyserka, absolwentka Wydziału Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej PWSFTviT w Łodzi oraz Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politycznych na UJ, stypendystka Freie Universität w Berlinie, laureatka stypendium artystycznego miasta stołecznego Warszawy. Autorka kilkunastu krótkometrażowych filmów fabularnych i dokumentalnych, m.in. To byłoby coś pięknego, Planeta Ziemia, Ostatnie śniegi. Ślązaczka, wegetarianka i felietonistka miesięcznika „Pismo. Magazyn opinii”; publikowała także w „Przekroju” i w „Polityce”. Aktualnie realizuje eseje filmowe i pracuje nad pełnometrażowym debiutem fabularnym.