Oprócz bogatego programu artystycznego festiwal KAMERALNE LATO co roku organizuje także atrakcyjną część branżową pod nazwą SCRIPTMARKET.PRO. Przez 3 dni festiwalu odbędą się liczne wydarzenia, w których wezmą udział twórcy filmowi i eksperci rynku filmowego z całej Polski.
Wydarzenia branżowe rozpoczną się w czwartek o godzinie 11:00 wykładem „Rozwój projektu filmowego – od pomysłu do pitchingu”, który poprowadzi założycielka IKH Pictures Promotion – Izabela Kiszka-Hoflik.
Jednym z najważniejszych punktów sekcji SCRIPTMARKET.PRO będą w tym roku sesje pitchingowe. Pitchingi projektów filmowych polegać będą na prezentacji scenariuszy stworzonych przez początkujących twórców i twórczynie przed specjalistkami z branży filmowej: Izabelą Kiszką-Hoflik (IKH Pictures Production), Julią Gniadecką (Platige Image), Krystyną Kantor (Shipsboy) oraz Martą Szarzyńską (Kinhouse Studio). Ekspertki przygotują uczestników do wystąpień i podzielą się z nimi cennymi wskazówkami, jak skutecznie prezentować swoje projekty i pozyskiwać do współpracy producentów, inwestorów i instytucje finansujące. Sesje pitchingowe poprowadzi krytyk filmowy i prezenter Błażej Hrapkowicz.
Drugi dzień spotkań rozpocznie się o godzinie 11:00 od warsztatów dotyczących planowania strategii promocyjnej i dystrybucyjnej debiutów filmowych, który poprowadzi Michał Hudzikowski – ekspert zajmujący się promocją i dystrybucją festiwalową. Następnie o godzinie 12:45 twórcy i twórczynie poznają tajniki pracy producenta kreatywnego podczas wystąpienia producentki i założycielki firmy Kinhouse Studio – Marty Szarzyńskiej. Kolejnym elementem programu będzie debata dotycząca systemu produkcji filmów krótkometrażowych w Polsce, którą poprowadzą dyrektor Stowarzyszenia FILMFORUM Maciej Dominiak i dr Anna Wróblewska. W debacie uczestniczyć będą przedstawiciele polskich szkół filmowych i instytucji wspierających produkcję filmów krótkometrażowych, m.in.: Marta Drankiewicz, Jerzy Rados (Gdyńska Szkoła Filmowa), Michał Hudzikowski (Studio Munka SFP), Marcin Malatyński (Szkoła Filmowa w Łodzi) i Ewa Sokołowska (Warszawska Szkoła Filmowa). Drugi dzień sekcji branżowej zakończy market koprodukcyjny.
W sobotę 9 lipca uczestnicy sekcji SCRIPTMARKET.PRO wezmą udział w trzech spotkaniach. O 11:00 zacznie się prezentacja Gdańskiego Funduszu Filmowego, którą poprowadzą przedstawicielki funduszu: Marta Pyszyńska
i Weronika Orzechowska. O godzinie 12:00 dr Artur Majer poprowadzi wykład na temat praktycznej strony finansowania projektów filmowych ze środków publicznych i prywatnych. Spotkania branżowe zakończy prezentacja dotycząca ścieżki rozwoju zawodowego w sektorze audiowizualnym, którą przygotuje Natasza Parzymies – twórczyni i reżyserka serialu „Kontrola”.
Wydarzenia sekcji branżowej KAMERALNEGO LATA odbywać się będzie w Centrum festiwalowym 15. Ogólnopolskich Spotkań Filmowych KAMERALNE LATO którym jest Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej Elektrownia w Radomiu.
***
Głównym organizatorem Ogólnopolskich Spotkań Filmowych KAMERALNE LATO jest Stowarzyszenie FILMFORUM.
Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury oraz ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego.
Projekt współfinansują: Miasto Radom i Polski Instytut Sztuki Filmowej.
Współorganizatorami wydarzenia są: Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej oraz ŁAŹNIA – Radomski Klub Środowisk Twórczych i Galeria.
Sponsorem wydarzenia jest Ambasada Stanów Zjednoczonych w Warszawie.
Partnerem strategicznym wydarzenia jest Polska Organizacja Turystyczna.
Partnerami branżowymi festiwalu są: Stowarzyszenie Filmowców Polskich, Mazowiecki Instytut Kultury oraz Mazovia Warsaw Film Commission.
Partnerzy edukacyjni to: CINEMAHALL (Ukraina), KINOGRAPHE (Francja), Associazione Cinematografica e Culturale LABORATORIO DEI SOGNI (Włochy), American Corner Radom, Polsko-Amerykańska Komisja Fulbrighta, Education USA oraz Akademia Handlowa Nauk Stosowanych w Radomiu.
Partnerem Mazowieckiego Programu Profilaktyki Społecznej jest Komenda Wojewódzka Policji z siedzibą w Radomiu.
Partnerem logistycznym wydarzenia jest KIA Plejada.
Partnerem technologicznym festiwalu jest Canon.
Partnerami organizacyjnym są: Teatr Powszechny im. Jana Kochanowskiego w Radomiu, Miejski Ośrodek Kultury AMFITEATR, Pracownia Nowych Mediów, Hufiec ZHP Radom-Miasto.
Towarzyszące wydarzeniu działania edukacyjne wspiera Unia Europejska.
Projekt „SCRIPTMARKET.PRO – networking młodej branży filmowej (3. edycja)” dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.
Centrum festiwalowym 15. Ogólnopolskich Spotkań Filmowych KAMERALNE LATO jest Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej Elektrownia w Radomiu.