Przejdź do treści

Czułość na świat i filmowa smykałka. Prezentujemy etiudy uczestników TOGETHER

warsztaty filmowe, nauka, edukacja, film, kamera, klaps, festiwal, radom, międzynarodowy

Co grupa młodych ludzi z 4 różnych krajów jest w stanie stworzyć w ciągu 7 dni z pomocą 3 wspaniałych opiekunów artystycznych? Odpowiedź czeka na Was poniżej. 

KAMERALNE LATO dobiegło końca, a wraz z nim Międzynarodowe Warsztaty Filmowe TOGETHER. Młodzież z Polski, Niemiec, Węgier i Włoch spędziła ze sobą niezwykle twórczy tydzień, ucząc się nie tylko podstaw tworzenia sztuki audiowizualnej, ale również komunikacji w grupie, która jest kluczowa na każdym etapie produkcji filmu. 

Relacje między rodzicami a dziećmi, czułość wobec samych siebie, radzenie sobie z codziennymi trudnościami – to tematy, które uczestnicy zdecydowali się podjąć podczas lipcowych warsztatów. Za sprawą międzynarodowego wymiaru projektu, realizując swoje filmy mogli porozmawiać o każdej z tych kwestii w sposób wykraczający poza granice własnych narodowych punktów widzenia. Dzięki temu stworzone przez nich reklamy społeczne zyskały prawdziwie wielokulturowy, otwarty i uniwersalny wydźwięk. 

Efekty w postaci gotowych filmów prezentujemy poniżej. 

Produkcja #KarimKouraniTeam “Communicate” to bardzo dojrzały manifest skierowany przede wszystkim w stronę rodziców. Młodzież w swojej krótkiej reklamie społecznej w sposób niezwykle dosadny konfrontuje rzeczywistość z pozorami i zwraca uwagę na to, co tak naprawdę jest najważniejsze w wychowywaniu dzieci.

“The Run” stworzony przez grupę Piotra Dylewskiego, jak mówią sami uczestnicy, jest polską wersją “Incepcji”. Film w filmie w jeszcze jednym filmie na początku podejmuje tematykę codziennych problemów, potem zamienia się w coś, czego prawdopodobnie nikt z Was się nie spodziewa…

Pod skrzydłami Ani Morawiec powstała niesamowicie profesjonalna reklama “It’s not a race”. Na pierwszy rzut oka trudno spostrzec, że to film zrobiony przez osoby amatorskie, które dopiero uczą się filmowego rzemiosła. Ale tak właśnie było! Ta piękna reklama społeczna jest odzwierciedleniem myśli oraz potrzeb współczesnej młodzieży, która stara się pozbyć stereotypów oraz uwolnić się od strachu przed opinią innych.


Głównym organizatorem Międzynarodowych Spotkań Filmowych KAMERALNE LATO jest Stowarzyszenie FILMFORUM.

Projekt TOGETHER współfinansuje Unia Europejska.

Partnerzy edukacyjni to: Offener Kanal Magdeburg (Niemcy), Budapest Cultural Center (Węgry) i Associazione Cinematografica e Culturale LABORATORIO DEI SOGNI (Włochy).